A Kard és Korona történelmi, stratégiai társasjáték a középkori Magyarországon. A játékosok egy-egy valós személyiség, a kiskirályok bőrébe bújva - egyedi 3D figurákkal - irányítják saját tartományukat, egy teljesen önálló országrészt. Erről a területről adót szednek, amelyből hadsereget állítanak föl: lovagokat, gyalogosokat és íjászokat, akiket a hadúr személyesen vezethet a riválisok elleni háborúba.
A játék elsődleges célja, hogy sikeres hadműveletekkel a játékosok uralmuk alá hajtsanak minél nagyobb területeket: ostrommal bevegyék a várakat, és véres csatákat vívjanak a mezőkön, hegyekben és mocsarakban. A diplomácia a játék lényeges részét képezi: megállapodásokat, szerződéseket lehet kötni egymással, továbbá időről-időre megválasztásra kerülnek az ország korabeli tisztségviselői: az országbíró, a tárnokmester és a nádor. A végső győzelemhez pedig nem csak a csatamezőn át vezet az út, a Szent Koronát akár gazdasági úton is meg lehet szerezni, amennyiben az egyik játékosnak sikerül minden tisztséget magához ragadnia egy választáson!
A játék térképe a dobozban két különböző változatban szerepel, így maga a játék is két módon játszható. A gyorsabb, rövidebb játékokat kedvelők nem kell, hogy hosszú órákra elvesszenek a véres harcok és kegyetlen intrikák világában, miközben az összetett stratégiai játékok szerelmesei is maradandó élményt kapnak a játék hosszú változatával! A játékmenet kellően ötletes: nincs hosszú várakozás, amíg a másik játékos lép, hanem egyszerre történik minden akció, így nyújtva valós idejű játékélményt minden résztvevőnek. A harmadik, exkluzív kiadáshoz a játékhoz tartozó kiegészítők a legmagasabb színvonalon készültek: különleges hadurak, egyedi dobókockák, építhető várak és kolostorok, új kártyák és új szabályok teszik felejthetetlenné a Kárpát-medencei történelmi eposzt, amit a játékosok minden játékkal újraírhatnak!